Budowa tunelu pod Świną

Zima powoli odchodzi w niepamięć. Na niektórych budowach z uwagi na warunki pogodowe prace były ograniczone, ale teraz z nowym zapasem energii pora wracać do wytężonej pracy, za którą nas Państwo tak cenią. Jedną z najciekawszych obecnie obsługiwanych przez nas inwestycji jest budowa tunelu pod Świną, która połączy wyspy Wolin oraz Uznam. Budowa ta w znaczącym stopniu ułatwi mieszkańcom komunikację pomiędzy wyspami, która do tej pory opierała się na przeprawach promowych. Na potrzeby drążenia tunelu została do Polski sprowadzona z Chin na specjalne zamówienie maszyna TBM (pieszczotliwie nazywana przez mieszkańców „Wyspiarką”). Tempo drążenia wynosi około 6 cm na minutę, czyli ok. 10-12 m na dobę. Maszyna w sposób zautomatyzowany drąży tunel przy pomocy obracającej się tarczy, w miarę postępu wiercenia montując poszczególne segmenty obudowy tunelu i równocześnie wyprowadzając urobek poza tunel. Masa całego urządzenia to 2740 ton, a długość 101 metrów. Tunel ma być gotowy jesienią 2022 i będzie miał długość 1,48 km, zaś całkowita długość inwestycji wyniesie 3,4 km. KA-RO ma przyjemność brać udział w tym ekscytującym przedsięwzięciu poprzez kompleksową obsługę geodezyjną wraz z opracowaniem dokumentacji powykonawczej.

S61 Stawiski – Szczuczyn

Realizowany odcinek drogi ekspresowej S61 „Via Baltica” od węzła Stawiski do początku obwodnicy Szczuczyna ma długość 18 km i jest budowany w technologii betonu cementowego. Planowane oddanie do użytkowania tego odcinka to III kwartał 2021 r. Wykonawcą jest firma Budimex, a wartość kontraktu budowlanego to 342,1 mln zł. KA-RO z powodzeniem realizuje kompleksową obsługę geodezyjną tego projektu.

New webpage

Welcome on webpage of our company in new version! We hope that you will like it and it will facilitate contact with us. We will gladly answer all your questions.